Geen categorie

Zomerfit!

zomerfit

Karin KleinJan   21-04-2018

zomerfit

 

Zomerfit worden, nu is de tijd om er aan te gaan werken. De dagen worden langer, het weer wordt beter. Het duurt nog zo’n 10 tot 12 weken voor de zomervakantie voor een groot deel van Nederland aanbreekt. Deze periode is de perfecte tijd om er lekker op uit te gaan en te werken aan een zomerfit lichaam en een zomerfitte geest.

Wat is voor jou zomerfit?

Voor de een betekent zomerfit worden, conditie opbouwen om in de zomervakantie lekker lange afstanden te kunnen wandelen. Een ander wil wellicht een fietsvakantie gaan doen en weer een ander wil nog wat kilootjes verliezen om zich beter en zekerder te voelen. Iedereen heeft zijn eigen idee en zijn eigen doelen. Hoogste tijd om aan de slag te gaan, want de zomer is in aantocht. De tijd gaat snel en het duurt niet lang meer voor het zover is.

Hoe kan je zomerfit worden?

In de afgelopen periode hebben we 2 keer een wandelchallenge gedaan. Wandelen is een goede manier om in beweging te zijn, conditie op te bouwen en eventueel wat gewicht te verliezen. En wandelen kan je overal doen.

Wandelen is natuurlijk niet de enige manier om fit te worden. Er zijn diverse manieren en je moet kiezen wat het best bij jou past en wat bij je doel past uiteraard. Wil jij liever een stuk fietsen? Je uitleven bij het bootcampen? Aan de slag met een personal trainer? Zwemmen of andere watersporten? Het maakt niet uit, als je maar lekker in beweging komt.

Op de radio hoor ik alweer diverse zomerse hits voorbij komen. Hits waarbij je niet altijd stil kan blijven zitten. Dus waarom zou je dat doen? Ga eens lekker uit je bol en dans. Niet alleen goed voor je fysiek, maar ook goed om het hoofd even leeg te maken.

Zo na de winterperiode is de tuin of je huis misschien ook wel aan een schoonmaak beurt toe. Of wellicht een opknapbeurt. Ook op die manier kan je een goede work-out doen en jezelf in het zweet werken.

Naast bewegen is voeding ook belangrijk

Niet alleen bewegen is belangrijk voor je lichaam en geest. Ook het aanpassen van je voedingspatroon kan er voor zorgen dat je meer energie krijgt, je je fitter voelt en je gewicht afneemt. Wanneer je eet wat jouw lichaam nodig heeft, geeft voeding je energie.

Je kent het wel, de after-diner-dip. Het gevoel dat je na het eten even op de bank moet liggen om bij te komen. Zo’n moe gevoel na het eten, eigenlijk is dat niet goed. Waarschijnlijk heb je dan een maaltijd genuttigd die niet goed bij jou past.

Koken met veel groente, meer koolhydraatarme gerechten en minder bewerkt voedsel scheelt al een hoop.

Bereid je huid voor op de zon

Na de winterperiode is onze huid niet meer gewend aan zon. Het is verstandig om je huid langzaam te laten wennen aan de zonnestralen. Per dag maximaal een half uurtje in de zon, zonder zonnebrand. Je verkleurt dan langzaam en voorkomt dat je verbrandt. Als je een beetje een kleurtje hebt, kan je de tijd dat je buiten in de zon bent verlengen.

Een bijkomend voordeel is dat je ook nog eens je vitamine D gehalte een boost geeft.

Wij helpen jou zomerfit te worden

Om jou te helpen zomerfit te worden hebben we een aantal zomerfit pakketten opgesteld. Wil jij werken aan een lichaam dat fit is voor de zomer? Kijk dan snel naar onze Fit de zomer in pakket en meld je aan!